Myyntitykki: Rouva Bioklapi |
Tampereen Rakentaja-messuille osallistuu noin 300 näytteilleasettajaa ja viime vuonna siellä oli lähes 17 0000 messuvierasta. Toivottavasti messuvieraita saadaan myös tänä vuonna paljon, koska messuilu ei todellakaan ole halpaa lystiä. Minimi messuosasto, 9 neliötä, maksaa, 1023 € rekisteröintimaksuineen. Tämän lisäksi tarvitaan vielä näyttelytilan rakenteet, kalusteet, matto, messutaulut ja muut markkinointitarvikkeet mm. esitteet, otsalauta ja roll-up. Jos messukalusteet tilaa messupalvelusta, voi niiden hinnaksi tulla hyvinkin toinen tonni lisää. Me olemme päätyneet rakentamaan itse messuseinät ja ostaneet terassimattoa lattialle. Seinät ja matto maksoivat itsehankittuna alle 100 €, joten säästöä tuli rutkasti :) Esitteenkin olemme itse suunnitelleet ja tulostaneet. Kyllä me tiedämme sen, että ammattilaisia pitäisi käyttää markkinoinnissa, mutta pienyrittäjän tulot eivät vaan riitä kaikkeen. Varsinkaan yrityksen alkuvaiheessa.
Messuosaston "ständin" tulee olla houkutteleva ja tuotteen kiinnostava. Myös esittelyyn on satsattava. Mitä paremmin ja tiivistetymmin osaat kertoa tuotteesta ja herättää messuvieraiden kiinnostuksen, sen enemmän voit saada uusia asiakkaita messuilta. Meidän ständi ei ole mikään luxus, mutta ihan ok :) ajatellen ständin kokoa ja tuotettamme, joka on HUIPPUHYVÄ. Panostamme laatu tuotteeseen ja hyvään esittelyyn. Silloin emme tarvitse luxuskehyksiä.
Esittely on meille helppoa. Olemmehan niin vannoutuneita Bioklapi- immeisiä, että sen markkinointi sujuu kuin leikiten. Meillä on mukana 1000 kg Bioklapeja ja myymme tutustumispakkauksia osastollamme. Asiakkaat näkevät tuotteen, kuulevat esittelyn ja voivat messupäivän lopuksi hakea vielä kotiin viemisiksi tutustumispakkauksen tai antaa tutustumispakkauksen lahjaksi. Varsinkin jouluna menee tutustumispakkauksia lämpimäksi joululahjaksi. Mielestämme tämä on jo aika havainnoivaa ja konkreettista tuotteen esittelyä. Joskus esittelemme Bioklapeja ulkona ja silloin poltamme niitä tulialustalla, jolloin messuvieraat näkevät, kuinka Bioklapit palavat. Esittely onnistuu aina parhaiten silloin, kun voi esitellä konkreettisesti tuotetta ja näyttää, kuinka se toimii. Messumyynnin kannalta on myös parempi, jos tuote ei ole liian suuri tai kallis, koska tuote pitää saada mukaan helposti ja halvalla. Meillä tutustumispakkauksen hinta on 5 €, joka on tuntunut aika sopivalta messuhinnalta.
Esittely on meille helppoa. Olemmehan niin vannoutuneita Bioklapi- immeisiä, että sen markkinointi sujuu kuin leikiten. Meillä on mukana 1000 kg Bioklapeja ja myymme tutustumispakkauksia osastollamme. Asiakkaat näkevät tuotteen, kuulevat esittelyn ja voivat messupäivän lopuksi hakea vielä kotiin viemisiksi tutustumispakkauksen tai antaa tutustumispakkauksen lahjaksi. Varsinkin jouluna menee tutustumispakkauksia lämpimäksi joululahjaksi. Mielestämme tämä on jo aika havainnoivaa ja konkreettista tuotteen esittelyä. Joskus esittelemme Bioklapeja ulkona ja silloin poltamme niitä tulialustalla, jolloin messuvieraat näkevät, kuinka Bioklapit palavat. Esittely onnistuu aina parhaiten silloin, kun voi esitellä konkreettisesti tuotetta ja näyttää, kuinka se toimii. Messumyynnin kannalta on myös parempi, jos tuote ei ole liian suuri tai kallis, koska tuote pitää saada mukaan helposti ja halvalla. Meillä tutustumispakkauksen hinta on 5 €, joka on tuntunut aika sopivalta messuhinnalta.
Työmies: Herra Bioklapi |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti